časopis

Pražský dopravný podnik chystá elektrifikáciu autobusových liniek aj stavbu električkovej trate

Pražský dopravný podnik (DPP) začne práce na projekte elektrifikácie štyroch autobusových liniek v Prahe 5, 6 a 13. Konkrétne ide o spoločný projekt pre autobusy číslo 142 a 225. Druhou dvojicou tvoria linky číslo 174 a 184, kedy súčasne vznikne projekt stavby električkovej trate Motol – Vypich.
Vyplýva to z dokumentu, ktorý dnes schválili pražskí radní. Samotná elektrifikácia a stavba trate vyjde dokopy predbežne na viac ako 1,7 miliardy korún. Cieľom elektrifikácie je zlepšiť ovzdušie v Prahe a zníženie hluku.

Odhadované náklady pre vznik projektu elektrifikácie prvých dvoch uvedených liniek budú zhruba 20 miliónov korún. Na druhú dvojicu autobusov je to desať miliónov a pri projekte električkovej trate Motol – Vypich si projektová príprava vyžiada 25 miliónov.

Elektrifikácia sa v prvom prípade týka oblastí Sídliska Na Dedine, Stodůlek, Luka alebo Nových Butovíc. Pri linkách 142 a 225 by mal byť projekt vrátane všetkých nutných povolení pripravený tak, aby ho bolo možné uskutočniť v rokoch 2026 až 2027. Súčasťou bude rozšírenie nabíjania v garážach Repy. Náklady elektrifikácie sú predbežne odhadnuté na 600 miliónov, konečná čiastka ale vzíde až finálnej podoby projektu či výsledku tendra na dodávateľa.

Pri druhej dvojici trás ide o elektrifikáciu linky 174 z Vypichu na Nádražie Řeporyja a linky 184 z Vypichu na Veľkú Ohradu. V úseku Vypich – Šafránkova budú mať obe linky spoločnú nabíjaciu stanicu. Elektrifikácia vyjde na asi 300 miliónov.

Vozidlá pre nové elektrifikované linky bude DPP nakupovať priebežne pri obnove svojho vozového parku.

Súčasťou druhej spomínanej elektrifikácie je stavba 2,2 kilometra dlhej električkovej trate v Kukulovej ulici. Má prepojiť električkové trate na Bielohorskej a Plzenskej ulici a zlepšiť dopravnú obslužnosť v tejto časti mesta. Stavba by mohla začať pred rokom 2030. Náklady na ňu Praha odhaduje na 825 miliónov. „Pred dvoma rokmi sme zadali DPP, aby urobil štúdiu uskutočniteľnosti a na jej základe sme už začali zmenu územného plánu. Teraz sme zadali DPP, aby urobil projekt,“ povedal námestník primátora Adam Scheinherr (Praha Sebe).

DPP spoločne s magistrátom plánujú elektrifikáciu ďalších autobusových liniek. Na začiatku januára tak začala stavba trolejbusovej trate z Palmovky cez Prosek a Letňany do Čakovic. Stavba by mala trvať asi desať mesiacov. Po novej trati bude jazdiť trolejbusová linka číslo 58, ktorá nahradí autobusovú linku 140. Prevádzka na linke bude zaisťovať 15 nových batériových kĺbových trolejbusov, ktoré dopravný podnik nakúpi od spoločnosti SOR Libchavy. Pracuje sa tiež na elektrifikácii liniek 119, 131, 137, 176 alebo 191.

Get in Touch

časopis

Další články autora

PR články

Reklama

časopis

Nejnovější články